SmartDok-appen byr på en lang rekke funksjoner. Blant de mer populære er vare- og transportmodulen.

Full kontroll gir mindre svinn og bedre lønnsomhet

EFFEKTIVISERT Grunnarbeid Vest har hatt svært godt utbytte av digitaliseringen.

Personal computer, Communication Device, Table, Shirt, Laptop, Desk, Interaction
Her registrerer en alt av masse-transport til og fra prosjektet

Brede Barosen, SmartDok



Den gjør det mye enklere for deg å få full kontroll. Den gjør det lettere å bli kvitt dyre avvik og få kontroll på materiell og faktura.

Manuelle metoder eller registrering etter hukommelsen medfører ganske sikkert svinn. Svinn som over et driftsår kan utgjøre betydelige mengder tapte midler. Løpende registrering sikrer en presis faktura til kunden, noe som i neste instans vil øke fortjenesten.

Mindre svinn betyr bedre lønnsomhet.

Færre avvik

Registrer alt

Kjører du lass med grus, leverer materialer eller produserer pukk? Vare- og massetransportmodulen i SmartDok hjelper deg med å holde kontroll over transport, masser og lagerbeholdning.

– Her registrerer en alt av massetransport til og fra prosjektet, det vil si at du kan registrere hvilket grustak eller annen lokasjon massene hentes fra, innleder Brede Barosen i SmartDok.


Her registrerer en alt av masse-transport til og fra prosjektet

Brede Barosen, SmartDok

Med det heldigitale systemet kan man kan få registrert alle forbruk på prosjektet, fra transport til produksjon, enten det er forbruk av varer/materiell mot prosjekt, hva du har produsert på et prosjekt, eller massetransport/lasslister.

Alt skjer på mobilen.

Full kontroll får du ved å registrere i samme øyeblikk som det brukes. På den måten er det slutt på estimering og gjetning. Du får en nøyaktig oversikt over lassene med pukk, meterne med rør og kvadratmeterne med fiberduk som har gått med.

Brede Barosen jobber med onboarding på Customer Success-avdelingen. Han har gode tips til hvordan bruke et digitalt verktøy som SmartDok.

Vare- og transportmodulen passer også for dem som ikke har behov for å dokumentere nøyaktige mengder, men antall lass.

– Da legger du opp hvilket kjøretøy og henger du har benyttet, samt hva som er kjørt og hvor mange lass. Deretter regner systemet ut hva summen blir i løpet av din arbeidsdag, forklarer Barosen.

Men det er mer:

Modulen kan også brukes til utleie av utstyr. Da kan man fakturere hvert døgn en maskin har vært utleid. Selger man hengerlass med jord/masser så kan dette også legges inn med stykkpris.

Dette er en av ti moduler i SmartDok. Andre populære er maskinmodulen, timeregistrering, HMS og elektronisk mannskapsliste med geofencing.

Deler tips

– Transportmodulen er en av våre aller mest populære verktøy i SmartDok-appen, og kundene setter stor pris på kontrollen den gir dem, sier Barosen.

En fornøyd kunde og bruker av systemet er Sven Andre Kristoffersen i Kristoffersen AS.

– Vi har nå full kontroll, og vi bruker mye mindre tid på å dokumentere timelister, HMS og varetransport. Oppfølging og etter-kalkulasjon har også blitt mye bedre både for oss og kunden, forteller han.

Populær modul


Jeg tror ikke det finnes noe bedre system for entreprenørbransjen

Arild Hatland, Daglig leder Grunnarbeid Vest AS

Vehicle registration plate, Wheel, Tire, Window, Building, Infrastructure, Truck, Asphalt


Vi har nå full kontroll, og bruker mye mindre tid

Sven Andre Kristoffersen, Kristoffersen AS

Kontakt oss for gratis demo

SmartDok har 70.000 brukere og brukes av 3000 små og store bygg- og anleggsbedrifter.




Hard hat, Mobile phone, Smile, Helmet, Workwear, Happy, Recreation, Telephone
  • Du kan enkelt tilpasse transportlisten til dine behov. Tilpasning er en av de mange styrkene til SmartDok.
  • Du får tre opsjoner i en; forbruk – produksjon – massetransport
  • Du vil få tilgang til gode og informative rapporter som hjelper til med et mer korrekt fakturagrunnlag
  • Du får en oversikt over alle varer, hvor en kan legge inn priser, samt en enkel redigeringsmulighet

Hvorfor bruke vare- og transportmodulen?

JEG ØNSKER DEMO ELLER INFORMASJON OM SMARTDOK

SmartDok_AF_DECOM_fade.jpg


SmartDok

  • Et programvareselskap med hovedkontor i Alta
    og kontorer i Oslo og Stockholm.

  • Har siden 2005 utviklet et datafangstsystem for bygg- og anleggsbransjen.
  • Systemet er webbasert og består av ti moduler som gir deg oversikt og enkel kontroll over timer på mann og maskin, vareforbruk, service og vedlikehold av maskiner, verktøyoversikt, dokumentasjon i form av bilder og sjekklister, kjørebok, brøytelister med mer.
  • 40 ansatte fordelt på salg, support, utvikling og test, marked og økonomi.
  • Visma er majoritetseier i SmartDok.

PRODUSERT /TILRETTELAGT AV NATIVE MEDIA.

ANNONSE FOR SMARTDOK

at-with-caption-white.png

Redaktør:

Klaus Eriksen


Forlagsredaktør:

Thomas Witsø-Bjølmer


Nettansvarlig:

Hans Kristian Barbøl


Salgsansvarlig:

André Berger


Salgsansvarlig:

Marius Rønningsen


Anlegg&Transport er medlem av:

fagpressen.png

KONTAKT


Redaksjonen:

tips@at.no


Salg:

salg@at.no


Telefon:

66 82 21 21


Postadresse:

Postboks 11
1411 Kolbotn


Besøksadresse:

Sofiemyrveien 6D
1412 Sofiemyr


Personvern/cookies


All journalistikk er basert på Vær varsom-plakaten og Redaktørplakaten

SD-logo-liten-v2.png

ANNONSE

at-logo.svg