John Einars lidenskap er tungbergere

John Einars lidenskap er tungbergere

Du må lete lenge for å finne en som er like opptatt av faget som John Einar Gulbrandsen i Skrallans AS. Vi må nesten kunne kalle ham en tungberger-nerd.

– Det går an å si det, ja! Det er ganske nære sannheten, jeg er opptatt av bilberging, sier han.

Dét er et understatement. Nå kjører han rundt i Nordens største bergingsbil.

– Jeg har jobbet i Volvo siden 94-95, og dette er faktisk det mest spennende og artigste prosjektet jeg har vært med på. John Einar er så entusiastisk og har ønsket å skape den beste bergingsbilen i Norge, sier Morten Johnsen, selger i Wist Last & Buss.

LES OGSÅ: Stabile krefter berger skånsomt

Dette blir den tredje tungbergeren jeg kjøper fra Volvo, og samtlige har vært vellykket.
John Einar Gulbrandsen, Skrallans AS

Godt samarbeid med Volvo

Skrallans AS hadde to tungbergere fra Volvo fra før. Gulbrandsen var ikke i tvil om valget da han spesifiserte sin nye doning.

– Jeg har et kjempegodt samarbeid med både selger og tekniker i Wist Trondheim. De er villige til å jobbe med meg for å få et chassis som jeg mener blir veldig ideelt for berging.  Har jeg et ønske, eller noe som er vanskelig, jobber vi litt frem og tilbake og finner løsninger på det, sier han.

– Dette blir den tredje tungbergeren jeg kjøper fra Volvo, og samtlige har vært vellykket, fortsetter Stjørdal-mannen.

Jeg har jobbet i Volvo siden 94-95, og dette er faktisk det mest spennende og artigste prosjektet jeg har vært med på.
Morten Johnsen, selger i Wist Last & Buss

FH 750 med rotator

I en måneds tid har han hatt sin splitter nye Volvo FH 750 med rotator-påbygg i drift. En 10x4 helluft, med girkasse med ultralavt krabbegir og ombygd luftfjæring. Han har vært ute på flere oppdrag allerede. Da har han løst problemer som ville vært vanskelige med tradisjonelle bergingsbiler.

– Jeg har eksempelvis løftet opp en fullastet semi med bakenden, og svingt rompa opp av grøfta og inn på veien. Det er sånne ting vi ikke hadde fått til med en vanlig bergingsbil, forteller Gulbrandsen.

Det er flere ting som er med på å gjøre denne bilen helt spesiell.

– Den har 11-tonns svingbar bakaksling, luftfjæring på drivakslingene og individuell justering på fram-akslingene. Det har jeg ikke fått fra noen andre enn Volvo, understreker tungberger-entusiasten.

Høy løftekapasitet

Så har du påbygget, et CSR 65-påbygg fra den kanadiske produsenten NRC. Gulbrandsen har fått montert et av de første fabrikken produserte. Bommen, eller rotatoren, svinger 360 grader i tillegg til at den kan skli fire meter frem og tilbake oppå påbygget. Utskytet løfter litt over tretten meter i været og der har den rundt 30 tonns løftekapasitet.

– I motsetning til andre rotatorer kan denne skli frem og tilbake oppå chassiset. Vi svinger den dit vi vil ha den. I tillegg til å vinsje bra sidelengs, kan den også svinge ut og løfte. Den har samme løftekapasiteten fire meter i begge retninger, beskriver Gulbrandsen.

Med støttelabbene ute har bilen en løftekapasitet på 65 tonn, i tillegg er de nevnte støttelabbene veldig brede, og stikker nesten to meter ut på hver side av bilen. Stabiliteten, fleksibilitet og løftekraften gjør at det er det skal helt spesielle tilfeller til før denne tungbergeren må gi tapt.

– Jeg har ikke nok erfaring til å si hvor det eventuelt stopper, men per dags dato har det ikke gjort det, sier han.

FIBER: Tungbergeren til John Einar Gulbrandsen har mange finesser og funksjoner. Blant dem fibertau, fremfor stålvaier. Lettere i vekt, enklere å jobbe med og sterkere enn stålvaier mener Gulbrandsen.
Når jeg ikke sitter på kontoret, går jeg rundt med et stort glis og koser meg.
John Einar Gulbrandsen, Skrallans AS

Stor og stødig

Egenvekten er på 31,5 tonn. Det er en rekke årsaker til at tungberger-spesialisten ønsker seg en så tung bil som mulig.

– En tyngre bergingsbil står stødigere under berging, og lager mindre skade på asfalten. På vanlige bergingsbiler er vi avhengige av å klore oss fast i asfalten og lager noen heftige hull iblant. Det unngår vi med en litt stødigere bergingsbil, forklarer han.

Ikke minst er det sikrere når det skal slepes lastebiler fra havaristed til verksted, en havarist som da typisk ikke har bremser.

– Med en stor, stødig bergingsbil har du mye mer muligheter til å styre kjøretøyet, sier han.

– Ideelt sett skulle også denne vært litt tyngre, men i henhold til dagens lover og regler er ikke det lov. Det er et gammeldags reglement, som er laget for de bilene som var mye lettere før i tiden. Det går på et kompromiss på hva slags utstyr vi kan ha med for å hjelpe oss å ikke overstige vektgrensa, forklarer Gulbrandsen.

Denne bilen er såpass spesiell at det er meningen at den skal være med som en hjelpebil for alle nabostasjonene i området.

– Stort glis

Skrallans AS er en del av Viking. Hovedkontoret ligger på Stjørdal nord for Trondheim, men oppdragene kommer i et stort område. Nylig var han eksempelvis på Kyrkseterrøra, et par timers kjøretur sørover.

– Denne bilen er såpass spesiell at det er meningen at den skal være med som en hjelpebil for alle nabostasjonene i området. Vi har et kjempegodt samarbeid med alle Viking-stasjonene rundt oss, og det er en av grunnene til at jeg ser at det kan være økonomisk forsvarlig å kjøpe en bergingsbil som dette, sier han.

Det er liten tvil om at John Einar Gulbrandsen har fått drømmeverktøyet sitt.

– Jeg har brukt den en fem-seks ganger på betalte jobber og har holdt på en uke, fjorten dager og lekt meg med den ellers. Når jeg ikke sitter på kontoret, går jeg rundt med et stort glis og koser meg, sier han - med et stort glis.

LES OGSÅ: 

Stabile krefter berger skånsomt

Med høy løftekapasitet og stor fleksibilitet kan John Einar Gulbrandsen utføre berging på en mye mer skånsom måte. Det var et poeng for Stjørdal-mannen da han designet sin Volvo-berger.

John Einars lidenskap er tungbergere

John Einars lidenskap er tungbergere

Du må lete lenge for å finne en som er like opptatt av faget som John Einar Gulbrandsen i Skrallans AS. Vi må nesten kunne kalle ham en tungberger-nerd.

– Det går an å si det, ja! Det er ganske nære sannheten, jeg er opptatt av bilberging, sier han.

Dét er et understatement. Nå kjører han rundt i Nordens største bergingsbil.

– Jeg har jobbet i Volvo siden 94-95, og dette er faktisk det mest spennende og artigste prosjektet jeg har vært med på. John Einar er så entusiastisk og har ønsket å skape den beste bergingsbilen i Norge, sier Morten Johnsen, selger i Wist Last & Buss.

LES OGSÅ: Stabile krefter berger skånsomt

Dette blir den tredje tungbergeren jeg kjøper fra Volvo, og samtlige har vært vellykket.
John Einar Gulbrandsen, Skrallans AS

Godt samarbeid med Volvo

Skrallans AS hadde to tungbergere fra Volvo fra før. Gulbrandsen var ikke i tvil om valget da han spesifiserte sin nye doning.

– Jeg har et kjempegodt samarbeid med både selger og tekniker i Wist Trondheim. De er villige til å jobbe med meg for å få et chassis som jeg mener blir veldig ideelt for berging.  Har jeg et ønske, eller noe som er vanskelig, jobber vi litt frem og tilbake og finner løsninger på det, sier han.

– Dette blir den tredje tungbergeren jeg kjøper fra Volvo, og samtlige har vært vellykket, fortsetter Stjørdal-mannen.

Jeg har jobbet i Volvo siden 94-95, og dette er faktisk det mest spennende og artigste prosjektet jeg har vært med på.
Morten Johnsen, selger i Wist Last & Buss

FH 750 med rotator

I en måneds tid har han hatt sin splitter nye Volvo FH 750 med rotator-påbygg i drift. En 10x4 helluft, med girkasse med ultralavt krabbegir og ombygd luftfjæring. Han har vært ute på flere oppdrag allerede. Da har han løst problemer som ville vært vanskelige med tradisjonelle bergingsbiler.

– Jeg har eksempelvis løftet opp en fullastet semi med bakenden, og svingt rompa opp av grøfta og inn på veien. Det er sånne ting vi ikke hadde fått til med en vanlig bergingsbil, forteller Gulbrandsen.

Det er flere ting som er med på å gjøre denne bilen helt spesiell.

– Den har 11-tonns svingbar bakaksling, luftfjæring på drivakslingene og individuell justering på fram-akslingene. Det har jeg ikke fått fra noen andre enn Volvo, understreker tungberger-entusiasten.

Når jeg ikke sitter på kontoret, går jeg rundt med et stort glis og koser meg.
John Einar Gulbrandsen, Skrallans AS

Høy løftekapasitet

Så har du påbygget, et CSR 65-påbygg fra den kanadiske produsenten NRC. Gulbrandsen har fått montert et av de første fabrikken produserte. Bommen, eller rotatoren, svinger 360 grader i tillegg til at den kan skli fire meter frem og tilbake oppå påbygget. Utskytet løfter litt over tretten meter i været og der har den rundt 30 tonns løftekapasitet.

– I motsetning til andre rotatorer kan denne skli frem og tilbake oppå chassiset. Vi svinger den dit vi vil ha den. I tillegg til å vinsje bra sidelengs, kan den også svinge ut og løfte. Den har samme løftekapasiteten fire meter i begge retninger, beskriver Gulbrandsen.

Med støttelabbene ute har bilen en løftekapasitet på 65 tonn, i tillegg er de nevnte støttelabbene veldig brede, og stikker nesten to meter ut på hver side av bilen. Stabiliteten, fleksibilitet og løftekraften gjør at det er det skal helt spesielle tilfeller til før denne tungbergeren må gi tapt.

– Jeg har ikke nok erfaring til å si hvor det eventuelt stopper, men per dags dato har det ikke gjort det, sier han.

FIBER: Tungbergeren til John Einar Gulbrandsen har mange finesser og funksjoner. Blant dem fibertau, fremfor stålvaier. Lettere i vekt, enklere å jobbe med og sterkere enn stålvaier mener Gulbrandsen.

Stor og stødig

Egenvekten er på 31,5 tonn. Det er en rekke årsaker til at tungberger-spesialisten ønsker seg en så tung bil som mulig.

– En tyngre bergingsbil står stødigere under berging, og lager mindre skade på asfalten. På vanlige bergingsbiler er vi avhengige av å klore oss fast i asfalten og lager noen heftige hull iblant. Det unngår vi med en litt stødigere bergingsbil, forklarer han.

Ikke minst er det sikrere når det skal slepes lastebiler fra havaristed til verksted, en havarist som da typisk ikke har bremser.

– Med en stor, stødig bergingsbil har du mye mer muligheter til å styre kjøretøyet, sier han.

– Ideelt sett skulle også denne vært litt tyngre, men i henhold til dagens lover og regler er ikke det lov. Det er et gammeldags reglement, som er laget for de bilene som var mye lettere før i tiden. Det går på et kompromiss på hva slags utstyr vi kan ha med for å hjelpe oss å ikke overstige vektgrensa, forklarer Gulbrandsen.

Denne bilen er såpass spesiell at det er meningen at den skal være med som en hjelpebil for alle nabostasjonene i området.

– Stort glis

Skrallans AS er en del av Viking. Hovedkontoret ligger på Stjørdal nord for Trondheim, men oppdragene kommer i et stort område. Nylig var han eksempelvis på Kyrkseterrøra, et par timers kjøretur sørover.

– Denne bilen er såpass spesiell at det er meningen at den skal være med som en hjelpebil for alle nabostasjonene i området. Vi har et kjempegodt samarbeid med alle Viking-stasjonene rundt oss, og det er en av grunnene til at jeg ser at det kan være økonomisk forsvarlig å kjøpe en bergingsbil som dette, sier han.

Det er liten tvil om at John Einar Gulbrandsen har fått drømmeverktøyet sitt.

– Jeg har brukt den en fem-seks ganger på betalte jobber og har holdt på en uke, fjorten dager og lekt meg med den ellers. Når jeg ikke sitter på kontoret, går jeg rundt med et stort glis og koser meg, sier han - med et stort glis.

LES OGSÅ: 

Stabile krefter berger skånsomt

Med høy løftekapasitet og stor fleksibilitet kan John Einar Gulbrandsen utføre berging på en mye mer skånsom måte. Det var et poeng for Stjørdal-mannen da han designet sin Volvo-berger.

John Einars lidenskap er tungbergere

John Einars lidenskap er tungbergere

Du må lete lenge for å finne en som er like opptatt av faget som John Einar Gulbrandsen i Skrallans AS. Vi må nesten kunne kalle ham en tungberger-nerd.

– Det går an å si det, ja! Det er ganske nære sannheten, jeg er opptatt av bilberging, sier han.

Dét er et understatement. Nå kjører han rundt i Nordens største bergingsbil.

– Jeg har jobbet i Volvo siden 94-95, og dette er faktisk det mest spennende og artigste prosjektet jeg har vært med på. John Einar er så entusiastisk og har ønsket å skape den beste bergingsbilen i Norge, sier Morten Johnsen, selger i Wist Last & Buss.

LES OGSÅ: Stabile krefter berger skånsomt

Godt samarbeid med Volvo

Skrallans AS hadde to tungbergere fra Volvo fra før. Gulbrandsen var ikke i tvil om valget da han spesifiserte sin nye doning.

– Jeg har et kjempegodt samarbeid med både selger og tekniker i Wist Trondheim. De er villige til å jobbe med meg for å få et chassis som jeg mener blir veldig ideelt for berging.  Har jeg et ønske, eller noe som er vanskelig, jobber vi litt frem og tilbake og finner løsninger på det, sier han.

– Dette blir den tredje tungbergeren jeg kjøper fra Volvo, og samtlige har vært vellykket, fortsetter Stjørdal-mannen.

FH 750 med rotator

I en måneds tid har han hatt sin splitter nye Volvo FH 750 med rotator-påbygg i drift. En 10x4 helluft, med girkasse med ultralavt krabbegir og ombygd luftfjæring. Han har vært ute på flere oppdrag allerede. Da har han løst problemer som ville vært vanskelige med tradisjonelle bergingsbiler.

– Jeg har eksempelvis løftet opp en fullastet semi med bakenden, og svingt rompa opp av grøfta og inn på veien. Det er sånne ting vi ikke hadde fått til med en vanlig bergingsbil, forteller Gulbrandsen.

Det er flere ting som er med på å gjøre denne bilen helt spesiell.

– Den har 11-tonns svingbar bakaksling, luftfjæring på drivakslingene og individuell justering på fram-akslingene. Det har jeg ikke fått fra noen andre enn Volvo, understreker tungberger-entusiasten.

Høy løftekapasitet

Så har du påbygget, et CSR 65-påbygg fra den kanadiske produsenten NRC. Gulbrandsen har fått montert et av de første fabrikken produserte. Bommen, eller rotatoren, svinger 360 grader i tillegg til at den kan skli fire meter frem og tilbake oppå påbygget. Utskytet løfter litt over tretten meter i været og der har den rundt 30 tonns løftekapasitet.

– I motsetning til andre rotatorer kan denne skli frem og tilbake oppå chassiset. Vi svinger den dit vi vil ha den. I tillegg til å vinsje bra sidelengs, kan den også svinge ut og løfte. Den har samme løftekapasiteten fire meter i begge retninger, beskriver Gulbrandsen.

Med støttelabbene ute har bilen en løftekapasitet på 65 tonn, i tillegg er de nevnte støttelabbene veldig brede, og stikker nesten to meter ut på hver side av bilen. Stabiliteten, fleksibilitet og løftekraften gjør at det er det skal helt spesielle tilfeller til før denne tungbergeren må gi tapt.

– Jeg har ikke nok erfaring til å si hvor det eventuelt stopper, men per dags dato har det ikke gjort det, sier han.

FIBER: Tungbergeren til John Einar Gulbrandsen har mange finesser og funksjoner. Blant dem fibertau, fremfor stålvaier. Lettere i vekt, enklere å jobbe med og sterkere enn stålvaier mener Gulbrandsen.

Stor og stødig

Egenvekten er på 31,5 tonn. Det er en rekke årsaker til at tungberger-spesialisten ønsker seg en så tung bil som mulig.

– En tyngre bergingsbil står stødigere under berging, og lager mindre skade på asfalten. På vanlige bergingsbiler er vi avhengige av å klore oss fast i asfalten og lager noen heftige hull iblant. Det unngår vi med en litt stødigere bergingsbil, forklarer han.

Ikke minst er det sikrere når det skal slepes lastebiler fra havaristed til verksted, en havarist som da typisk ikke har bremser.

– Med en stor, stødig bergingsbil har du mye mer muligheter til å styre kjøretøyet, sier han.

– Ideelt sett skulle også denne vært litt tyngre, men i henhold til dagens lover og regler er ikke det lov. Det er et gammeldags reglement, som er laget for de bilene som var mye lettere før i tiden. Det går på et kompromiss på hva slags utstyr vi kan ha med for å hjelpe oss å ikke overstige vektgrensa, forklarer Gulbrandsen.

Denne bilen er såpass spesiell at det er meningen at den skal være med som en hjelpebil for alle nabostasjonene i området.

– Stort glis

Skrallans AS er en del av Viking. Hovedkontoret ligger på Stjørdal nord for Trondheim, men oppdragene kommer i et stort område. Nylig var han eksempelvis på Kyrkseterrøra, et par timers kjøretur sørover.

– Denne bilen er såpass spesiell at det er meningen at den skal være med som en hjelpebil for alle nabostasjonene i området. Vi har et kjempegodt samarbeid med alle Viking-stasjonene rundt oss, og det er en av grunnene til at jeg ser at det kan være økonomisk forsvarlig å kjøpe en bergingsbil som dette, sier han.

Det er liten tvil om at John Einar Gulbrandsen har fått drømmeverktøyet sitt.

– Jeg har brukt den en fem-seks ganger på betalte jobber og har holdt på en uke, fjorten dager og lekt meg med den ellers. Når jeg ikke sitter på kontoret, går jeg rundt med et stort glis og koser meg, sier han - med et stort glis.

LES OGSÅ: 

Stabile krefter berger skånsomt

Med høy løftekapasitet og stor fleksibilitet kan John Einar Gulbrandsen utføre berging på en mye mer skånsom måte. Det var et poeng for Stjørdal-mannen da han designet sin Volvo-berger.

John Einars lidenskap er tungbergere

John Einars lidenskap er tungbergere

Du må lete lenge for å finne en som er like opptatt av faget som John Einar Gulbrandsen i Skrallans AS. Vi må nesten kunne kalle ham en tungberger-nerd.

– Det går an å si det, ja! Det er ganske nære sannheten, jeg er opptatt av bilberging, sier han.

Dét er et understatement. Nå kjører han rundt i Nordens største bergingsbil.

– Jeg har jobbet i Volvo siden 94-95, og dette er faktisk det mest spennende og artigste prosjektet jeg har vært med på. John Einar er så entusiastisk og har ønsket å skape den beste bergingsbilen i Norge, sier Morten Johnsen, selger i Wist Last & Buss.

LES OGSÅ: Stabile krefter berger skånsomt

Dette blir den tredje tungbergeren jeg kjøper fra Volvo, og samtlige har vært vellykket.
John Einar Gulbrandsen, Skrallans AS

Godt samarbeid med Volvo

Skrallans AS hadde to tungbergere fra Volvo fra før. Gulbrandsen var ikke i tvil om valget da han spesifiserte sin nye doning.

– Jeg har et kjempegodt samarbeid med både selger og tekniker i Wist Trondheim. De er villige til å jobbe med meg for å få et chassis som jeg mener blir veldig ideelt for berging.  Har jeg et ønske, eller noe som er vanskelig, jobber vi litt frem og tilbake og finner løsninger på det, sier han.

– Dette blir den tredje tungbergeren jeg kjøper fra Volvo, og samtlige har vært vellykket, fortsetter Stjørdal-mannen.

Jeg har jobbet i Volvo siden 94-95, og dette er faktisk det mest spennende og artigste prosjektet jeg har vært med på.
Morten Johnsen, selger i Wist Last & Buss

FH 750 med rotator

I en måneds tid har han hatt sin splitter nye Volvo FH 750 med rotator-påbygg i drift. En 10x4 helluft, med girkasse med ultralavt krabbegir og ombygd luftfjæring. Han har vært ute på flere oppdrag allerede. Da har han løst problemer som ville vært vanskelige med tradisjonelle bergingsbiler.

– Jeg har eksempelvis løftet opp en fullastet semi med bakenden, og svingt rompa opp av grøfta og inn på veien. Det er sånne ting vi ikke hadde fått til med en vanlig bergingsbil, forteller Gulbrandsen.

Det er flere ting som er med på å gjøre denne bilen helt spesiell.

– Den har 11-tonns svingbar bakaksling, luftfjæring på drivakslingene og individuell justering på fram-akslingene. Det har jeg ikke fått fra noen andre enn Volvo, understreker tungberger-entusiasten.

Når jeg ikke sitter på kontoret, går jeg rundt med et stort glis og koser meg.
John Einar Gulbrandsen, Skrallans AS

Høy løftekapasitet

Så har du påbygget, et CSR 65-påbygg fra den kanadiske produsenten NRC. Gulbrandsen har fått montert et av de første fabrikken produserte. Bommen, eller rotatoren, svinger 360 grader i tillegg til at den kan skli fire meter frem og tilbake oppå påbygget. Utskytet løfter litt over tretten meter i været og der har den rundt 30 tonns løftekapasitet.

– I motsetning til andre rotatorer kan denne skli frem og tilbake oppå chassiset. Vi svinger den dit vi vil ha den. I tillegg til å vinsje bra sidelengs, kan den også svinge ut og løfte. Den har samme løftekapasiteten fire meter i begge retninger, beskriver Gulbrandsen.

Med støttelabbene ute har bilen en løftekapasitet på 65 tonn, i tillegg er de nevnte støttelabbene veldig brede, og stikker nesten to meter ut på hver side av bilen. Stabiliteten, fleksibilitet og løftekraften gjør at det er det skal helt spesielle tilfeller til før denne tungbergeren må gi tapt.

– Jeg har ikke nok erfaring til å si hvor det eventuelt stopper, men per dags dato har det ikke gjort det, sier han.

FIBER: Tungbergeren til John Einar Gulbrandsen har mange finesser og funksjoner. Blant dem fibertau, fremfor stålvaier. Lettere i vekt, enklere å jobbe med og sterkere enn stålvaier mener Gulbrandsen.

Stor og stødig

Egenvekten er på 31,5 tonn. Det er en rekke årsaker til at tungberger-spesialisten ønsker seg en så tung bil som mulig.

– En tyngre bergingsbil står stødigere under berging, og lager mindre skade på asfalten. På vanlige bergingsbiler er vi avhengige av å klore oss fast i asfalten og lager noen heftige hull iblant. Det unngår vi med en litt stødigere bergingsbil, forklarer han.

Ikke minst er det sikrere når det skal slepes lastebiler fra havaristed til verksted, en havarist som da typisk ikke har bremser.

– Med en stor, stødig bergingsbil har du mye mer muligheter til å styre kjøretøyet, sier han.

– Ideelt sett skulle også denne vært litt tyngre, men i henhold til dagens lover og regler er ikke det lov. Det er et gammeldags reglement, som er laget for de bilene som var mye lettere før i tiden. Det går på et kompromiss på hva slags utstyr vi kan ha med for å hjelpe oss å ikke overstige vektgrensa, forklarer Gulbrandsen.

Denne bilen er såpass spesiell at det er meningen at den skal være med som en hjelpebil for alle nabostasjonene i området.

– Stort glis

Skrallans AS er en del av Viking. Hovedkontoret ligger på Stjørdal nord for Trondheim, men oppdragene kommer i et stort område. Nylig var han eksempelvis på Kyrkseterrøra, et par timers kjøretur sørover.

– Denne bilen er såpass spesiell at det er meningen at den skal være med som en hjelpebil for alle nabostasjonene i området. Vi har et kjempegodt samarbeid med alle Viking-stasjonene rundt oss, og det er en av grunnene til at jeg ser at det kan være økonomisk forsvarlig å kjøpe en bergingsbil som dette, sier han.

Det er liten tvil om at John Einar Gulbrandsen har fått drømmeverktøyet sitt.

– Jeg har brukt den en fem-seks ganger på betalte jobber og har holdt på en uke, fjorten dager og lekt meg med den ellers. Når jeg ikke sitter på kontoret, går jeg rundt med et stort glis og koser meg, sier han - med et stort glis.

LES OGSÅ: 

Stabile krefter berger skånsomt

Med høy løftekapasitet og stor fleksibilitet kan John Einar Gulbrandsen utføre berging på en mye mer skånsom måte. Det var et poeng for Stjørdal-mannen da han designet sin Volvo-berger.

Har du spørsmål?

Din lokale Volvo-forhandler vil gi deg svar. Stikk innom, ring dem eller be dem besøke deg.