Er det én ting som er sikkert, så er det at Tysse hadde fått høre det om hengeren ikke hadde svart til forventningene. Tilbakemeldingen fra Lothepus er alltid kontant og ærlig.

– Jeg er kjempefornøyd med hele rukkelet, sier 51-åringen på sedvanlig vis.

– Jeg er jo ekstrem, så det er helt perfekt

– XTREME-serien er en ekstra kraftig henger-serie. Du kan gjerne si at den er overdimensjonert.

Kåre Stokken, salgssjef, Tysse

Stolt

51-åringen har tatt knekken på en god del hengere gjennom årene, og har god erfaring. Tysse derimot, har han ikke hatt spesielt mye erfaring med.

– Jeg har ikke hatt så mange Tysse-hengere tidligere, så tenkte jeg at jeg skulle prøve. Det angrer jeg ikke på, sier han.

Markedssjef i Tysse, Gisle Låstad, er stolt av å ha Lothepus som Xtreme-ambassadør.

– Lothepus kjenner til Tysse og kvaliteten vi står for. Vi var så heldig å få besøk av han på fabrikken vår på Tysse, noe som resulterte i at han virkelig fikk øynene opp for våre proffhengere i XTREME-serien.

Det er liten tvil om at de i 51-åringen har funnet en fyr som snakker «fra levra».

– Lothepus gir oss ærlige tilbakemeldinger på brukeropplevelse og kvalitet på tilhengeren, sier Låstad.

Leif Einar Lothe, bedre kjent som Lothepus er for folk flest en kjent TV-personlighet.  En kjendistilværelse som startet med egen dokumentarserie i Fjorden Cowboys, men som virkelig skjøt fart med Farmen Kjendis. På toppen av dette er han også sanger med to utgitte album på CVen, og har en lang rekke produkter knyttet til sitt navn.

Men 51-åringen er jo først og fremst skytebas og entreprenør. Fra basen i Sørfjorden i Hardanger er prosjektene mange og dagene lange. Det krever skikkelig utstyr. Derfor kan han sette sitt navnetrekk på Tysse Xtreme-hengeren. Som han selv sier:

– Det er ikke råd om å få det bedre enn dette. Jeg hadde ikke satt navnet mitt på hengeren om jeg ikke visste den var bra.

– Jeg er avhengig av at kvaliteten er solid, og at jeg kan komme i en kontroll uten at de kjefter på meg, legger han til.

Motor vehicle, Automotive tire, Sun hat, Tree, Headgear
Light commercial vehicle, Mode of transport, Automotive tire, Compact van, Wheel, Car

Leif Einar "Lothepus" Lothe

Jeg er avhengig av at kvaliteten er solid, og at jeg kan komme i en kontroll uten at de kjefter på meg

Tysse-hengeren som ruller rundt på Hardanger-veiene med Lothepus-logo er en Xtreme 6803. Det har Hardingen lært seg å sette stor pris på.

– Når du hiver masse drit og lort oppi er det bare å tippe av hele møkka. For eksempel med grus er det deilig å slippe å spa oppi og spa av. Sleppe å ta i det to ganger, sier Lothepus.

Minigraveren tar han enkelt med seg på planet.

– Det er bare å dra ut lemmene og belte den rett oppå. Det er ikke så mange som har sånne kombohengere, sier Lothepus.

Liten tvil om at Lothepus har funnet en trofast følgesvenn i sin Xtreme-henger.

– Jeg er jo ekstrem, så det er helt perfekt!



Tipper "lort"

Lothepus har hatt hengeren siden midten av mai, og den har blitt populær. Så populær at han selv ser mye mindre til den enn han skulle ønske.

– Jeg er kjempefornøyd med den, men jeg får jo ikke bruke den, for alle stikker av med den, forteller han.

Det betyr at den er på veien hver dag. Hele tiden.

– Vi fyller den med sementsekker, materialer, alt mulig og hele tiden, sier 51-åringen.

Men selv om kollegaer snapper hengeren foran ham, har han hatt nok tid med hengeren bak bilen til å konkludere.

– Du kjenner at det er en kraftig henger, og den er utrolig behagelig å kjøre med. Den veier jo litt, selvfølgelig, men den er veldig stille og ligger bra på veien. Det er ikke en skranglelyd. De bråker mer de andre hengerne jeg har, ja, sier han.

På veien hver dag

Automotive tail  brake light, Land vehicle, Tire, Wheel, Infrastructure, Van
Mode of transport, Motor vehicle, Automotive tire, Wheel, Car, Van, Tree
Vehicle registration plate, Automotive design, Car, Tire, Wheel, Mountain

Leif Einar "Lothepus" Lothe

Du kjenner at det er en kraftig henger, og den er utrolig behagelig å kjøre med

Patentert bladfjæringssystem
Rustfrie bremsevaiere
LED-lys
Akslinger i massivt stål
Alloy wheel, Pickup truck, Land vehicle, Automotive tire, Fender, Rim


Akslinger i massivt stål gir økt sikkerhet for gjennomrusting, og vil forlenge levetiden. Nedfelte surreløkker i stål holder innfestingen bedre enn om det er festet i finér.

Et vanntett system med LED-lys på alle hengere.

Machine

For å minimere problem med korrosjon, slitasje og fare for inntrengning av vann og støv er rustfrie bremsevaiere standard.




Automotive tail  brake light, Land vehicle, Pickup truck, Landscape
Automotive wheel system, Mode of transport, Motor vehicle, Rim, Tire

Tysses patenterte bladfjæringssystem øker komforten ved å redusere støy og vibrasjon. Alle sammenføyninger skal leveres støysvake.

XTREME-hengerne kommer i tre hovedkategorier. Hver med helt spesifikke behov, som Tysse har tenkt på og tilpasset:


Skreddersydd for oppgavene

Maskinhengeren har aludørk over 18 mm finér som standard, og så lav oppkjøringsvinkel som mulig på baklem. Skuffehvileren er integrert i forkarm for ekstra styrke. Tette karmer rundt gjør at den også kan benyttes som en varehenger. Ikke minst er det pplenty med festemuligheter.

– Den har ekstra surreløkker rundt kanten på sidene. En minimaskin kan fort veie 2,5 tonn, og tilgang til nok surreløkker er viktig for brukerne. Det kan egentlig aldri bli nok av dem, sier Stokken.

Klikk for å se hele sortimentet.

Monochrome photography, Atmospheric phenomenon, Black-and-white, Grey, Pattern, Atmosphere

ANNONSE FOR TYSSE MEKANISKE VERKSTED AS

PRODUSERT AV NATIVE MEDIA.

ANNONSE

Text, Font
Material property, Font