– Kundene er villig til å betale mer for kvalitet. De vil ha vekk irritasjonsmomenter og minimere stopp som gir tapt inntekt.

En ekstremt høy standard

– XTREME-serien er en ekstra kraftig henger-serie. Du kan gjerne si at den er overdimensjonert.

Kåre Stokken, salgssjef, Tysse

Ekstrautstyr som standard

nfh-140.jpg

I dag har de en fyldig produktkatalog. Men dette skal handle om det råeste produktet de har: XTREME-serien.

Salgssjefen var ikke vanskelig å få i tale på spørsmål om hva som skiller XTREME-tilhengerne fra øvrige. Det som er standard her, er gjerne ekstrautstyr på andre modeller og merker – om det er så vel. I XTREME-serien finner du både vare-, maskin- og tipphengere.

Vi kan komme tilbake til hva som skiller dem på utstyrsfronten. Først fire fellesnevnere:

Det patenterte bladfjæringssystemet øker komforten ved å redusere støy og vibrasjon. Alle sammenføyninger skal leveres støysvake. Eksempelvis er de nedleggbare karmene utstyrt med justerbare karmlåser. De terser du fast for å unngå bevegelse og støy i karmer og hjørnestolper. Jo mer du bruker hengeren, desto mer vil du sette pris på dette. Det reduserer slitasje på både bruker og henger.

– Vibrasjoner og støy vil forplante seg til bilen og kan være til sjenanse, men all vibrasjon er et tegn på at du har belastning som over tid kan føre til utmatting og skade på hengeren, forklarer Stokken.

For å minimere problem med korrosjon, slitasje og fare for inntrengning av vann og støv er rustfrie bremsevaiere standard.

Et vanntett system med LED-lys på alle hengere.

– Det reduserer risikoen for feil i lys eller dårlig kontakt, påpeker salgssjefen.

Akslinger i massivt stål gir økt sikkerhet for gjennomrusting, og forlenger levetiden. Nedfelte surreløkker i stål holder innfestingen bedre enn om det er festet pi finér.

– Med en massiv aksling vet vi at vi ikke får problem med gjennomrusting og akslingen er jo en del av den bærende konstruksjonen i en henger, påpeker han.

(klikk på plusstegnene).

Det sier Kåre Stokken. Han er salgssjef i Tysse, som i en mannsalder har produsert tilhengere. Men for hjørnesteinsbedriften på Tysse har det ikke handlet om å finne en formel, for så å holde seg til den.

Dagens proffhengere er helt annerledes enn for tjue år siden. Det handler om konstant produktutvikling. Om å hele tiden lytte til markedet, og forbedre egne produkter basert på brukernes tilbakemeldinger.

Stokken tror at de har lykkes såpass bra, nettopp fordi de som en lokal norsk bedrift er lydhøre og tett på. 

– Det er en av de store styrkene våre. Vi har så kort vei til brukeren, og kan snu oss relativt raskt, sier han.

Patentert bladfjæringssystem
Rustfrie bremsevaiere
LED-lys
Akslinger i massivt stål
Alloy wheel, Pickup truck, Land vehicle, Automotive tire, Fender, Rim


Akslinger i massivt stål gir økt sikkerhet for gjennomrusting, og vil forlenge levetiden. Nedfelte surreløkker i stål holder innfestingen bedre enn om det er festet i finér.

Et vanntett system med LED-lys på alle hengere.

Machine

For å minimere problem med korrosjon, slitasje og fare for inntrengning av vann og støv er rustfrie bremsevaiere standard.




Automotive tail  brake light, Land vehicle, Pickup truck, Landscape
Automotive wheel system, Mode of transport, Motor vehicle, Rim, Tire

Tysses patenterte bladfjæringssystem øker komforten ved å redusere støy og vibrasjon. Alle sammenføyninger skal leveres støysvake.

XTREME-hengerne kommer som nevnt i tre hovedkategorier. Hver med helt spesifikke behov, som Tysse har tenkt på og tilpasset:


Skreddersydd for oppgavene

Kåre Stokken

Det kan egentlig aldri bli nok surreløkker
Automotive parking light, Mode of transport, Motor vehicle, Rim, Fender, Product

Lav oppkjøringsvinkel

Aludørk

Maskinhengeren har aludørk over 18 mm finér som standard, og så lav oppkjøringsvinkel som mulig på baklem. Skuffehvileren er integrert i forkarm for ekstra styrke. Tette karmer rundt gjør at den også kan benyttes som en varehenger. Ikke minst er det plenty med festemuligheter.

– Den har ekstra surreløkker rundt kanten på sidene. En minimaskin kan fort veie 2,5 tonn, og tilgang til nok surreløkker er viktig for brukerne. Det kan egentlig aldri bli nok av dem, sier Stokken.

Composite material, Synthetic rubber, Automotive tire, Tread, Rim

Enkel innlasting

Nedfelte surreløkker

varehengeren kan du legge ned, eller ta av karmene. Den har en kraftig stålprofil som tåler juling når du skal ta av og på hengeren sideveis, for eksempel med truck.

– Den har heller ingen vinkelprofil som gir oppkant og vil derfor ikke være til hinder når du skal losse av- og på, forklarer Stokken.

Maskinhengeren har aludørk over 18 mm finér som standard, og så lav oppkjøringsvinkel som mulig på baklem. Skuffehvileren er integrert i forkarm for ekstra styrke. Tette karmer rundt gjør at den også kan benyttes som en varehenger. Ikke minst er det pplenty med festemuligheter.

– Den har ekstra surreløkker rundt kanten på sidene. En minimaskin kan fort veie 2,5 tonn, og tilgang til nok surreløkker er viktig for brukerne. Det kan egentlig aldri bli nok av dem, sier Stokken.

Klikk for å se hele sortimentet.

Monochrome photography, Atmospheric phenomenon, Black-and-white, Grey, Pattern, Atmosphere
Automotive tail  brake light, Land vehicle, Pickup truck, Fender

Tysses salgssjef innledet med at kundene er villig til å betale mer for kvalitet. Er det noe du får i XTREME-serien er det nettopp det.

– Vi har en målsetting om å produsere solide hengere med lang levetid. Vi skal gi så høy kost/nytte som mulig, sier Kåre Stokken avslutningsvis.

Lang levetid

Deler som er sterkt utsatt for skade eller slitasje kan byttes ut, del- for del.
V-draget er boltet fast, fremfor sveist. Maskinhengerne har utenpåliggende hjul med hjulkarmer, samt braketter for baklykt.

– Mange opererer med helsveiste løsninger som gjør det kostbart og tidkrevende om du skulle skade disse delene, påpeker Stokken.

Skulle hengeren trenge vedlikehold, skal den ikke behøve å stå lenge stille. Hjelpen er både nær og rask. Deletilgangen er god i et bredt forhandlernettverk.

Tysse benytter seg av en av Europas største akselleverandører. Bremsedeler er standard. Alt lagerføres for rask tilgang til reservedeler. Standarddeler sikrer rimelige priser.

Utsatt og utskiftbart

Mode of transport, Composite material, Construction equipment, Street light, Road surface, Truck, Machine, Asphalt, Vehicle

I mai 2020 gikk Raymond Lillemo til innkjøp av en tipphenger i XTREME-serien. Det har han ikke angret på.

– Jeg bruker den for det den er verdt – og litt til

IMG_9907.JPG

Med XTREME-serien tilbyr Tysse tilhengere med høy nyttelast som er skapt for å tåle ekstra påkjenninger og slitasje. Hengere som tåler røff behandling, over tid.

Som skapt for proffene

Les også:

Den tradisjonsrike Osterøy-bedriften har siden starten for 56 år siden vist seg å være endringsvillige.  Da produserte de stiger, flaggstenger, tørkestativ og vedkappere, men siden 1972 har tilhengere vært deres hovedprodukt.

Nå, snart 50 år og 250.000 produserte tilhengere senere, jakter de fortsatt forbedring.

Det er noe paradoksalt i at de som produserer noe som henger bak er så langt i front.

Fra tørkestativ til tilhengere

1000x500-Proff.jpg

Kåre Stokken

– Vi jobber hele tiden med å utvikle nye modeller.

ANNONSE FOR TYSSE MEKANISKE VERKSTED AS

PRODUSERT AV NATIVE MEDIA.

AT-logo-bunn.png

Redaktør:

Klaus Eriksen


Forlagsredaktør:

Thomas Witsø-Bjølmer


Nettansvarlig:

Hans Kristian Barbøl


Salgsansvarlig:

André Berger


Salgsansvarlig:

Marius Rønningsen


Anlegg&Transport er medlem av:

fagpressen.png

KONTAKT


Redaksjonen:

tips@at.no


Salg:

salg@at.no


Telefon:

66 82 21 21


Postadresse:

Postboks 11
1411 Kolbotn


Besøksadresse:

Sofiemyrveien 6D
1412 Sofiemyr


Personvern/cookies


All journalistikk er basert på Vær varsom-plakaten og Redaktørplakaten

ANNONSE

Text, Font
Font, Text