– Vi mener at det ikke skal være nødvendig med flere systemer eller flere apper for å kunne utføre HMS-arbeidet. Med SmartDok får du alt i en og samme app, sier Per Tore Hansen.
Det å samle alle funksjoner er økonomisk og ikke minst brukervennlig
Per Tore Hansen. Salgssjef, SmartDok.
STOLT: Salgssjef i SmartDok, Per Tore Hansen, kan stolt vise frem SmartDoks komplette HMS-system.
Hansen er salgssjef i SmartDok. Det Alta-baserte selskapet tilbyr et komplett HMS-system i én app.
Det er med andre ord slutt på store og tunge, nedstøvede HMS-håndbøker.
– Vi har hele tiden jobbet for å gjøre hverdagen enklere for brukerne, og å samle alle funksjoner er økonomisk og ikke minst brukervennlig, understreker Hansen.
Med SmartDoks HMS Pro får du nettopp HMS-håndbok, sikker jobb analyse, rapport om uønskede hendelser, avviksregistrering, samt skjema og sjekklister - i ett system.
Selv om HMS-pro er utviklet for- og i samarbeid med bygge- og anleggsbransjen, presiserer Hansen at dette systemet på ingen måte er begrenset til denne bransjen.
– Vi har erfart det siste året at mange andre bransjer også trykker produktet til sitt bryst. Som for eksempel oppdrettsnæringen, alpinbakker, kommuner, skogbruk, gartnere, og mange andre, forteller han.
Alta-baserte SmartDok er ambisiøse.
– Vi ønsker å sette standarden for hvordan et HMS-system skal fungere, sier Hansen.
Systemet bærer du med deg hele tiden. I 2020 er telefonen sjelden lenger enn en armlengde unna sin eier.
HMS-systemet i SmartDok er dermed hele tiden tilgjengelig. Enten det er på PC-en på kontoret, eller ikke minst ute på bygge- og anleggsplassen, oppe på fjellet og andre plasser ute i felten, via mobil eller nettbrett.
Det letter og effektiviserer arbeidsdagen, og ikke minst vil raske rutineoppslag kunne være med å gjøre arbeidsplassen sikrere.
Per Tore Hansen mener at SmartDoks fokus på brukervennlighet gjør systemet enkelt i bruk.
– For å komme i gang å bruke systemet er det ingen krav for å være datakyndig. Alle får det til, sier han.
Det er slutt på tiden med nedstøvede HMS-håndbøker.
– Med HMS-håndboken på mobil vil brukerne nå enkelt finne fram til aktuelle prosedyrer for den jobben som skal utføres, forteller Per Tore Hansen.
Du vil også kunne lese nærmere på relevante lover og forskrifter, og ha tilgang til et godt og oversiktlig organisasjonskart med definert HMS-ansvar og roller med kontaktinformasjon.
– I tillegg til dette vil du finne info om hva som er viktig for bedriften en jobber i – hvilke HMS-mål og hvordan en nå disse. Alt via mobil og PC, legger han til.
Rapporter hendelsen når den skjer, der den skjer. RUH-skjemaene alltid tilgjengelig i din mobil.
– Med HMS Pro-modulen kan du enkelt rapportere og dokumentere avvik med eller uten GPS-taggede bilder via appen, sier SmartDoks salgssjef.
Rapporten brukes til analyse av situasjonen for å finne ut om det er behov for nye eller endrede prosedyrer, og forbedrende tiltak kan iverksettes.
Mindre administrasjon, samt hurtigere registrering og bedre oversikt, er med på å sikre en tryggere og bedre arbeidsplass.
Med SJA i appen blir arbeidet med å sikre arbeidsplassen enklere enn noen gang. SJA er en systematisk gjennomgang og vurdering av farer i forkant av en aktivitet der det kan oppstå farlige situasjoner.
Det er også en viktig del av HMS-arbeidet i en bedrift.
– Alle involverte parter signerer og har tilgang til analysen på mobil, forteller Hansen.
Ofte kan man oppleve avvik i leveranse eller utførelse.
Å kunne registrere disse via mobilen gjør avvikshåndtering i bedriften mye enklere. Som i RUH kan du dokumentere avvikene med fotodokumentasjon.
Appen gir deg mulighet til å tegne og forklare på bildene. Disse kan igjen leveres inn med GPS-referanse, og veg-referanse om ønskelig.
– Som en del av HMS Pro tilbyr vi et malbibliotek av nyttige sjekklister som våre kunder enkelt kan laste ned og ta direkte i bruk, eller justere etter eget behov, forteller Per Tore Hansen.
Tilpasning av eksisterende skjema eller sjekklister, samt produksjon av helt nye gjør du direkte i skjemabyggeren på den plattformen du ønsker - PC, mobil eller nettbrett.
LES MER om hvordan du får full kontroll på avvikene
Få full kontroll på avvikene Et digitalt dokumentasjons-system hjelper deg med å ta tilbake kontrollen.
LES MER om Braathen Landskapsentreprenør
– SmartDok har lettet hverdagen veldig, sier Henrik Berntsen, prosjektleder i Braathen Landskapsentreprenør AS.
LES MER om Bergens-bedriften Drange Maskin
– Korrekt dokumentasjon er veldig viktig for oss, og for kundene våre, sier daglig leder Rune Grimstad i Drange Maskin.
PRODUSERT AV NATIVE MEDIA.
ANNONSE FOR SMARTDOK
Redaktør:
Forlagsredaktør:
Nettansvarlig:
Salgsansvarlig:
Salgsansvarlig:
Anlegg&Transport er medlem av:
KONTAKT
Redaksjonen:
Salg:
Telefon:
66 82 21 21
Postadresse:
Postboks 11
1411 Kolbotn
Besøksadresse:
Sofiemyrveien 6D
1412 Sofiemyr
All journalistikk er basert på Vær varsom-plakaten og Redaktørplakaten
ANNONSE